Gramofonski Predojačevalci

Na voljo Grid List

4 Items

per page
Set Descending Direction
  1. Argon Audio Phono1 – gramofonski predojačevalec
    Argon Audio Phono1 – gramofonski predojačevalec
    Rating:
    0%

    Predojačevalnik

    • MM fono 

    • pridobitev: 40 dB

    • ločeno napajanje

    Na zalogi
    89,00 € /kos
  2. AVID Pellar Phono Predojačevalec
    AVID Pellar Phono Predojačevalec
    Rating:
    0%
    Pellar prinaša zmogljivosti Pulsusa in Pellerea v doseg entry-level naprav
    Na zalogi
    1.100,00 € /kom
  3. Pathos In The Groove predojačevalec
    Pathos In The Groove predojačevalec
    Rating:
    0%
    Popolnoma prenovljena naprava, ki so jo izdelali vrhunski inženirji podjetja Pathos, vsebuje visokokakovostna integrirana vezja, ki se prilagodljivo prilagajajo kateri koli vrsti fono detektorja.
    Na zalogi
    1.990,00 € /kos
  4. AVID Pulsus Phono Predojačevalec
    AVID Pulsus Phono Predojačevalec
    Rating:
    0%
    Pulsus uteleša izkušnje pridobljene med razvojem vrhunskega predojačevalca Pulsare II
    Ni na zalogi
    2.250,00 € /kom
Na voljo Grid List

4 Items

per page
Set Descending Direction

GRAMOFONSKI PREDOJAČEVALEC IN NJEGOV NAMEN

Brez gramofonskega predojačevalca je vaša zbirka plošč le kup tihih vinilnih plošč v kartonskih ovitkih. Gramofonski predojačevalec je nepogrešljiva komponenta za odličen zvok vinila.

Glasbeni signal iz glave je zelo šibek in zahteva prilagoditev in dodatno ojačanje, preden se pošlje vašemu ojačevalcu. Za to potrebujete phono predojačevalec (imenovan tudi RIAA ojačevalec za glavo). Lahko je vgrajen v vaš ojačevalec ali gramofon ali pa je povezan kot zunanja naprava. Skratka, gramofonski predojačevalec je potreben za pridobivanje zvoka iz vaših plošč.

PRILAGOJENO ZA VINIL

RIAA predojačevalec ojača in izenači sprejeti signal, tako da se pravilno obdeluje in lahko pošlje avdio ojačevalcu kot normalen "linijski signal".

RIAA standard je določilo Združenje ameriške glasbene industrije in je standard za snemanje in predvajanje plošč. Ko snemate in stiskate ploščo, običajno želite, da na vsako stran stisnete čim več vsebine. Tako je bil RIAA standard izumljen okoli leta 1950, da bi omogočil daljši čas predvajanja, izboljšal kakovost zvoka plošč in zagotovil, da je zvok čim bolj čist in brez motenj.

ZAKAJ RIAA STANDARD?

Ko rezalna glava reže utore na originalni glavni plošči, obstaja velika razlika v širini samega utora, odvisno od tega, ali reže globok bas ali svetle visoke tone. Bas zavzame več prostora v utoru kot visoki toni. Utori, ki vsebujejo (tudi) bas zvoke, so preprosto fizično širši od utorov, ki vsebujejo samo visoke tone. Preprosto zahteva več energije in večje vibracije za ustvarjanje globljih, "počasnejših" frekvenc.

Če preprosto režete plošče brez RIAA izenačenja na dobri ravni signala, bi bas toni, s svojimi dolgimi valovnimi dolžinami in veliko močjo, preveč zapolnili utore. Utori bi bili tako široki, da bi imela glava težave z pravilnim branjem, in na vsaki strani plošče bi se slišalo le nekaj minut glasbe.

Vinil je po naravi zelo hrupen glasbeni medij. Brez dodatne kontrole tona bi bila reprodukcija polna prask, površinskega šuma in pokanja igle, podobno kot pri šelak zapisih iz starih časov. Da bi se temu izognili, je treba signal izenačiti, preden se izdela matrična različica.

KAKO DELUJE RIAA STANDARD V PRAKSI?

RIAA standard v praksi deluje zelo preprosto. Pred rezanjem plošče se bas zmanjša za približno 20 dB, visoki toni pa se povečajo za približno 20 dB, tako da se plošča stisne z zelo malo basa in veliko visokih tonov. To pomeni, da utori zavzamejo znatno manj prostora, kar pušča več prostora za glasbo. Pri tem je raven visokih tonov znatno višja od površinskega šuma, ki je neizogibno prisoten na plošči.

Ko se plošča predvaja in signal iz glave prehaja skozi RIAA ojačevalec, se zgodi nasprotno. Bas se ojača za 20 dB, visoki toni pa se zmanjšajo za ustreznih 20 dB. Tako bas ponovno postane globok in dinamičen, visoki toni pa se vrnejo na svojo normalno raven.

Trik je v tem, da je površinski šum (ki je sicer v visokotonskem območju) zdaj znižan skupaj z visokimi toni. Basovi in visoki toni ponovno zvenijo pravilno, vendar s 20 dB manj površinskega šuma - pameten način za zmanjšanje šuma!

Po RIAA filtriranju se signal ojača na ustrezno raven, ki ustreza "linijski ravni", tj. ravni, ki prihaja iz CD predvajalnika ali glasbenega streamerja. Raven tega končnega ojačanja do linijske ravni je odvisna od tega, ali uporabljate MM ali MC glavo.

PREMIČNI MAGNET IN PREMIČNA KOLUTNA GLAVA ZAHTEVATA RAZLIČNA OJAČANJA

Na zadnji strani večine gramofonskih predojačevalcev - vsaj tistih ločenih - boste našli majhno stikalo in dva ločena vhoda za MM in MC glavo. Razlog za to je, da imata obe vrsti glav različne izhodne napetosti in zato različne ravni glasnosti. Zato se morata drugače ojačati.

MC glava ima zelo nizek izhodni signal in zahteva ustrezno visoko ojačanje. MM ali MC glava z visokim izhodom zahteva približno 40 dB ojačanja, medtem ko čiste MC glave običajno zahtevajo 50-60 dB ojačanja. MC glava z visokim izhodom, kot je Denon DL-110, mora biti priključena na MM vhod, čeprav je to MC glava.

GND OZEMLJITEV

Na zadnji strani večine predojačevalcev ali integriranih ojačevalcev z vgrajenim vhodom za gramofon boste našli priključek za ozemljitev. Tukaj je ohišje gramofona povezano z ojačevalcem, da se odpravi šum v avdio signalu.

Mnogi gramofoni imajo majhno ozemljitveno žico s signalnim kablom. Drugi gramofoni zahtevajo, da sami namestite majhno žico na ohišje gramofona. Nekateri gramofoni nimajo posebnega priključka za ozemljitev - ta je "vključen" v signalni kabel. Če obstaja ločena ozemljitev, jo vedno povežite. Nikoli ne škodi, saj nekateri gramofoni proizvajajo veliko šuma, če ne povežete ozemljitve.

USKLAJEVANJE IMPEDANCE RIAA IN GLAVE

Pomembno je, da se izhod glave in vhod RIAA ujemata. S tem se ustvari pravilno razmerje električnega upora med napravami, da se signal pravilno prenese. Z drugimi besedami, vhodni upor RIAA mora ustrezati priključeni glavi.

Na mnogih phono predojačevalcih ni možnosti za prilagoditev impedance. V tem primeru je tovarniško nastavljena na fiksno vrednost, ki bo ustrezala večini glav. Za MM / visok izhod MC glave je vhodna impedanca običajno nastavljena na 47 kΩ, tako da je skoraj vedno "plug and play".

Z MC glavami je malo daljša zgodba. Običajno potrebujete vhodno impedanco v razponu od 10-200 Ω. Zato je vhodna impedanca pogosto nastavljena na 100 Ω, kar dobro deluje za večino MC glav.

Vendar pa se MC glave lahko precej razlikujejo, zato vam nekateri (običajno malo boljši) gramofonski predojačevalci omogočajo spreminjanje vhodne impedance, da natančno ustrezajo glavi, ki jo priključite. Zvok se lahko bistveno spremeni, če ne uporabite pravilne nastavitve, zato je dobro preveriti priročnik za glavo, da vidite, kaj priporoča proizvajalec.

KATERI PHONO PREDOJAČEVALEC IZBRATI?

V vaši trgovini Sonus Art lahko dobite nasvet o tem, kateri gramofonski predojačevalec je primerno za vaše potrebe in vaš sistem.

 

Newsletter
Naročite se na novice in bodite obveščeni o novostih, posebnih ponudbah, akcijah.